Прийнято та затверджено:

 

Рішення правління БО БФ ВОЛНА

 

Рішення загальних зборів учасників БО БФ ВОЛНА 17.12.2020

 

 

 

 

 

 

 

Стратегічний план 2021-2025

 

Всеукраїнського об'єднання людей з наркозалежністю

 

ВОЛНА

 

Історія організації

 

Становлення об’єднання розпочалось в січні 2017 року, коли  активісти, організації, ЛЖН/ЛВН з різних куточків України підписали Меморандум про зміцнення і роботу спільноти людей з наркозалежністю. Протягом лютого-жовтня 2017 року відбувалась робота над заявкою від України на ГФ 2018-2020 роки. Це був натхненний старт спільноти ЛЖН/ЛВН. 18 травня 2017 року відбувся захист інтересів спільноти в МОЗ і секретаріаті ГФ подача заявки від України на 2018-2020 роки. 2017 рік відбулась реєстрація юридична БО БФ«ВОЛНА».       

 

21 червня 2017 року проводилась робота над структурою Національного об’єднання людей з наркозалежністю. В серпні цього ж року було визначено юридичний статус організації та розпочато роботу над статутом і організацією загальних зборів учасників Меморандуму і нових ЛЖН/ЛЖН. У вересні 2017 року відбулась організаційно вибіркова зустріч та визначення «ВОЛНА».

 

Окрім цього, в 2017-2020 роках «ВОЛНА» брала участь в Національних платформах, представляла інтереси спільноти на всіх рівнях: Національної Раді, донорських інституцій, ключових спільнотах України – де організація проводила мобілізацію і визначення планів спільноти. В червні-жовтні 2020 відбувався захист інтересів спільноти України в МОЗ і Національної Раді під час процесу подання заявки на каталітичні інвестиції, інтереси спільноти ЛЖН/ЛВН були враховані та включені до фінансування ГФ. Був створений проект на мобілізацію і розвиток співтовариства в рамках ГФ 2018 рік. Організація в рамках цього проекту займалась побудовою партнерства на Національному та Міжнародному Рівнях та брала участь в Національних консультаціях щодо підтримки реформування системи громадського здоров’я, розбудові систем правозахисту та доступу до якісних послуг для ЛЖН/ЛВН.

 

В 2018 році розпочато реалізацію проекту «НІЧОГО для НАС без НАС 2018» за підтримки БО МЕРЕЖА та МБФ Альянс громадського здоров'я. Розроблено і прийнято ряд регламентуючих документів організації. Розпочав роботу центральний офіс і адміністративний корпус. Проведено процедури технічного забезпечення організації та конкурси, в результаті яких відібрані регіональні представники 10 регіонів з консультантами проекту.

 

Також «ВОЛНА» взяла участь в роботі комітету щодо змін 188 постанови про розмір наркотичних речовин і прокурорів. Об’єднанням були внесені 3 пропозиції в проекти наказів МОЗУ про медико-соціальної послуги, управління транспортом, зроблені запити про гарантії забезпечення препаратами ЗПТ в зв'язку з перебоями на платних програмах, а також розпочато активний збір заяв про якість препарату для ініціації перевірки якості.

 

 

 

Найважливіші результати організації 2018-2020 років:

 

  • в 2018 році – в усіх 10  регіонах представники спільноти ЛЖН/ЛВН включені до складу дорадчих органів (КР, МРГ, Робочі групи, тощо). На розгляд ДО винесено 10 пропозицій від ЛЖН/ЛВН. В 2019 році  -  На розгляд ДО винесено 13 пропозицій від ЛЖН/ЛВН. 8 прийнятих рішень (в т.ч. в 2018 році) виконані, загалом 17  знаходились під контролем  спільноти. В 2020 році – під контролем  спільноти 5 прийнятих на КДО рішень
  • За адвокаційної участі ВОЛНИ відкрито 6 сайтів ЗПТ в Полтавській, Житомирській, Івано-Франківській та Львівській областях
  • У першому півріччі 2019 року ВОЛНОЮ був ініційований процес проведення  незалежної фармацевтичної експертизи препаратів Метадон-ЗН та Бупренорфін-ЗН ТОВ «Харківського фармацевтичного підприємства «Здоров’я народу». Результати експертизи препаратів, переданих до лабораторії Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками доводять НИЗЬКУ ЯКІСТЬ медичного препарату. В 2020 році проводиться  комунікація  з закупівельною агенцією «Краун Агенція» щодо розрахунку та внесення в закупівельні протоколи поняття «ПРЕШИПМЕНТЕСТИНГ»
  • 20-21 січня 2020 на Вільнюсі відбулася зустріч за першими результатами моніторингу якості і задоволеності послуг силами спільнот (МУСС) в 2019 році. Презентовано організацію на міжнародному рівні. У зустрічі взяли участь представники Євразійського регіонального Консорціуму та спільноти з України, Росії і Киргизстану. Організатор Eurasian Harm Reduction Association – EHRA
  • Виступ Яніни Стемковська на комітеті ООН щодо фактичної репресивної політики щодо наркотиків в Україні. Результатом комплексу адвокаційних дій є визнання світом проблем щодо прав і свобод людей, які вживають наркотики в Україні і вперше за 12 років ООН надало офіційні рекомендації щодо необхідності декриміналізації
  • Забезпечення підтримки спільноти під час карантину COVID 19. Залучені кошти задля супроводу у програмах лікування ЛЖН/ЛВН з ВІЛ/ТБ в Краматорську, Славянську, Кривий Ріг, Лісічанськ де 80 ЛЖВ змогли повноцінно продовжити отримувати допомогу
  • ВОЛНА звернулась офіційним листом до ЦГЗ МОЗУ, та головного санітарного лікаря МОЗ України Ляшко Віктора щодо необхідності врегулювання питання безперервності ЗПТ під час карантину. Результатом стали рекомендації МОЗ України щодо роботи сайтів ЗПТ під час карантину, що передбачали рекомендацію видавати препарати ЗПТ на руки пацієнтам (до 10 діб) на період карантину. В коаліції  з організаціями спільнот проведено Дослідження щодо розширеного пакету послуг. 16 червня 2020  року на засіданні програмного комітету  Нацради прийняте рішення щодо фінансування розширеного пакету послуг для ключових груп за рахунок місцевих бюджетів
  • 07 липня 2020р. за ініціативи БО БФ "ВОЛНА" відбулось засідання підкомітету з питань забезпечення епідемічної безпеки, боротьби із ВІЛ/СНІДом та соціально небезпечними захворюваннями Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування під головуванням народного депутата України Лада Булах, на якому розглядався стан виконання Стратегії державної політики щодо наркотиків до 2020 року. На захід були запрошені очільники Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство внутрішніх справМіністерство соціальної політики України, представники Альянс громадського здоров'я Alliance for Public Health, «100% життя» - Мережа ЛЖВ, Всеукраїнське об'єднання наркозалежних жінок ВОНА, а також представники UNAIDS Office In Ukraine, UNODC Programme Office in Ukraine та інших НУО
  • Липень 2020 року – ризик  переривання ЗПТ в 12 регіонах України. За ініціативи ВОЛНИ проведено екстрене засідання Комітету з проведення закупівель МОЗ України, де прийняте рішення про використання економії Закупівельної агенції– додаткова закупівля препаратів ЗПТ на суму 9700000 тис грн. (за рахунок економії 2019 року) чим самим забезпечено безперервність лікування та страховку на період трьох місяців 2021 року. Силами спільноти ЛЖН/ЛВН розроблено та проведено дослідження щодо доступу до соціально – медичних послуг в місцях несвободи та реабілітаційних центрах
  • За участю  спільноти на базі ВОЛНА було проведено біоповедінкове дослідження IBBS  з охопленням 25000 ЛЖН/ЛВН та організацією роботи сайту польового етапу дослідження де на базі офісу ВОЛНА охоплено 325 ЛЖН/ЛВН, які пройшли комплексне опитування та тестування щодо ВГС, сіфіліс та ВІЛ
  • Протягом липня-жовтня 2020 року ВОЛНА в рамках проекту МБФ «Альянс громадського здоров’я» та за активної участі представників Львівського департаменту охорони здоров’я і БО «100 відсотків життя», облаштували, забезпечили оргтехнікою та меблями 2 кабінети ЗПТ і почали надавати послуги людям з опіоїдною залежністю, які роками очікували на таку можливість, в регіонах Львівщини (міста Миколаїв та Новоярівськ)
  • В жовтні 2020 року, в рамках завдань щодо бюджетної адвокації, на Львівщині виділено 80 000  грн. з бюджету  на  закупівлю соціальних послуг для пацієнтів ЗПТ
  • Організовано роботу Hub спільноти в Одесі, на базі якого проходять заходи, щодо профілактики для ЛЖН/ЛВН за підтримки AFEW International

 

 

 

Ці здобутки вказують на те, що люди, які об’єднались мають:

 

 

 

Місія

 

 

 

Ми – люди, які живуть з наркозалежністю, об’єднались задля допомоги один одному, забезпеченню потреб та захисту наших прав.

 

Ми об'єдналися заради того, щоб ЛЖН/ЛВН стали повноцінними членами суспільства – інтегрованими,  соціалізованими та  прийнятими.

 

 

 

 

 

Візія

 

 

 

Ми бачимо світ, де поважають право людини на вживання психоактивних речовин; люди, які живуть з наркозалежністю – декриміналізовані, а їх права не порушують, не піддають стигмі та дискримінації. Світ, в якому ЛЖН/ЛВН мають рівні права і можливості на працевлаштування, освіту, лікування і не є злочинцями через свою залежність.

 

 

 

Цінності

 

 

 

  • демократичність та залучення в процес прийняття рішень
  • єдність, згуртованість та партнерство
  • відкритість та повага до ЛЖН/ЛВН
  • гуманне відношення до ЛЖН/ЛВН на засадах принципу «рівний-рівному».
  • унікальність експертного досвіду
  • відповідальність та прозорість діяльності
  • креативність та пошук нових рішень.

 

 

 

 

 

Основні партнери з якими є плідна співпраця

 

(міжнародні, державні, регіональні):

 

-       Альянс громадського здоров’я

 

-       ЦГЗ МОЗ України

 

-       Всеукраїнська мережа людей, що живуть з ВІЛ/СНІД - Мережа «100% життя

 

-       БФ «Надія та довіра»

 

-       ГО "Клуб "Еней"

 

-       Мережа ЄСЛУН

 

-       СОГО "Клуб Шанс"

 

-       ВБО «Конвіктус Україна»

 

-       БО «Меридіан»

 

-       БО «Центр правової підтримки «Гідність»

 

-       ЖОГО «Перспектива»

 

-       Житомирський осередок ВЦО ЛЖВ

 

-       Офіс громадських детективів Житомирської області

 

-       КЗ СОР "Обласний наркологічний диспансер"

 

-       Сумська обласна клінічна Інфекційна лікарня ім. З.І. Красовицького

 

-       Сумський обласний центр профілактики боротьби зі СНІДом

 

-       Управління забезпечення прав людини Національної поліції України в Луганській області

 

-       Луганська обласна прокуратура

 

-       Луганське обласне управління з питань пробації

 

-       Луганський обласний наркологічний диспансер

 

-       ЛУГООТ «Мережа ЛЖВ»

 

-       БФ «Обрій»

 

-       «Веселка», м. Одеса.

 

-       ОБФ «Шлях до Дому», м. Одеса

 

-       КЗ КОР «Київський обласний центр профілактики та боротьби з ВІЛ/СНІДом»

 

-       БФ «Вертікаль»

 

-       Управління охорони здоров’я у м. Біла Церква

 

-       КУ «Запорізький обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом»

 

-       БФ «Друге Життя».

 

-       БФ «Карітас»

 

-       «Відділ уповноважених Голови НПУ 3 питань дотримання прав людини в поліцейській діяльності»

 

-       Полтавський Обласний Наркологічний Диспансер

 

-       Регіональне Представництво Управління Захисту Людини в м. Полтава

 

-       Обласний Центр профілактики ВІЛ/СНІД м. Полтава

 

-       Лубенський районний наркологічний диспансер

 

-       Центр з надання безоплатної правової (первинної та вторинної) допомоги

 

-       КМНКЛ «СОЦІОТЕРАПІЯ»

 

-       КЛУБ ШАНС

 

-       БФ ПАРУС

 

 

 

SWOT Аналіз (розроблений на базі відповідей\анкетування МіО дирекції та правління Об’єднання)

 

 

 

Сильні сторони Об'єднання, які допомагають йому розвиватися

 

 

 

  • Компетентність, юридична грамотність, відповідальність та комунікабельність членів організації.
  • Взаємоповага, спільні інтереси та дружні відносини всередині колективу.
  • Незаангажованість та незалежність організації.
  • Вмотивована та компетентна команда в регіонах.
  • Активність та оперативне реагування на події.
  • Принцип роботи «рівний рівному» –  ключовий критерій  для спільноти ЛЖН/ЛВН.
  • Сміливість у реагуванні на порушення.
  • Пізнаваність організації на всіх рівнях: від місцевого до регіонального.
  • Наявність адвокації та юридичної підтримки.
  • Розуміння потреб та проблем спільноти, наявність особистого досвіду.
  • Передбачене фінансування.
  • Підтримка центрального офісу та професійних координаторів.
  • Цілеспрямоване прагнення до декриміналізації як ключова ідея, навколо якої було сформовано Об’єднання.
  • Делегація повноважень та свобода вибору вектору діяльності.
  • Реальне бачення ситуації в регіонах.
  • Унікальність організації.

 

 

 

Слабкі сторони Об'єднання, які гальмують його розвиток (створено на базі анкетування регіональних представників БО БФ ВОЛНА)

 

 

 

  • Нечітко поставлені цілі, слабкість формулювання завдань, слабка система моніторингу та оцінки виконання поточних завдань.
  • Відсутня структурність у комунікації та взаємодії, низький рівень підзвітності правління організації перед її членами.
  • Неузгодженість дій при прийнятті рішень щодо проектної діяльності, що призводить до зниження активності проектної діяльності організації, низького рівня зайнятості працівників й необхідності відволікатись для пошуку додаткової роботи.
  • Відсутність коштів. Недостатнє фінансування на мобілізаційні заходи та підтримку лідерів у регіонах, недостача в заробітній платі регіонального представника.
  • Необхідність залучення документатор.
  • Відсутність мотивації та необхідність у навчанні працівників.
  • Низький рівень відповідальності працівників організації, нерозуміння деякими учасниками стратегічних цілей та своєї участі у діяльності.
  • Внутрішні конфлікти.
  • Вигорання активістів.
  • Складнощі в спілкуванні з посадовими особами.
  • Неприйняття спільноти владою в Україні, стигматизація, самостигматизація, дискримінація в суспільстві.
  • Відсутня єдність діяльності серед регіонів, наприклад, щодо проведення флешмобів.
  • Проблема з місцем проведення зустрічей.

 

 

 

Основні стратегічні напрямки ВОЛНА на 5 років (розроблено під час Загальних зборів БО БФ ВОЛНА 25-27.11.2020)

 

  1. Декриміналізація (зміна нормативних документів) як основний адвокаційний напрямок діяльності
  2. Розвиток профілактичних, лікувальних та реабілітаційних програм.
  3. Розвиток та посилення організаційної спроможності (в т.ч. розширення джерел фінансування та збільшення членства/осередків)
  4. Розробка та впровадження передових методів мобілізації спільноти ЛЖН/ЛВН
  5. Усунення правових бар’єрів доступу до медичних, соціальних, правових та інших послуг для людей, які вживають наркотики.

 

 

 

Основні стратегічні завдання ВОЛНА на 5 років (розроблено під час тренінгу 1-2.12.2020 року за участі асоційованих членів, МіО та фахівців з адвокації та мобілізації БО БФ ВОЛНА)

 

  1. Відбір та навчання регіональних лідерів
  2. Моніторинг та оцінка соціальних послуг, котрі надаються людям, які вживають наркотики
  3. Розвиток соціального підприємництва на базі ВОЛНА
  4. Залучення до процесу розробки, моніторингу та оцінки якості послуг представників спільноти ЛЖН/ЛВН
  5. Вплив на законодавчі органи з метою переглянути та змінити закони та нормативні акти, котрі стосуються якості життя людей, які вживають наркотики
  6. Виявлення найважливіших проблем цільової аудиторії та чітке планування їх вирішення
  7. Створення на базі ВОЛНИ ресурсного центру з питань наркозалежності в Україні
  8. Постійне спілкування з цільовою аудиторією, активістами та розповсюдження інформації про Об’єднання
  9. Розширення та налагодження контактів із дружніми організаціями, ЗМІ, політичними діячами, виступи в координаційних радах та дорадчих органах, участь в акціях, конференціях, форумах, тощо
  10.  Створення умов для зміни наркополітики з врахуванням кращих Європейських практик
  11.  Розвиток РП та осередків ВОЛНА у 25 регіонах України
  12.  Формування пулу дружніх адвокатів та партнерської правозахисної мережі
  13.  Постійна фіксація, аналіз і ведення кейсів порушень прав людей, які вживають наркотики
  14.  Створення бази кращих практик захисту прав ЛЖН/ЛВН
  15.  Налагодження спільної роботи з профільними міністерствами

 

 

 

Затверджено Правлінням та погоджено членами організації

 

  • СН1 Декриміналізація (зміна документів) як основний напрямок

 

1) Яка наша мрія/візія через 5 років?

 

1.1 Внесені змін в наказ МОЗ № 188 щодо збільшення ваги наркотичних речовин та виключено 9 пункт з наказу МОЗ № 200

 

1.2 Вилучено зі ст. 309 КК України  ч. 1 та 2

 

1.3 Змінено підхід до адміністративного покарання (ст. 44 КУпАП) – спільнотою запропоновано дані досліджень та пропозицій для внесення змін

 

1.4 Акцент держави стосовно людей, які вживають наркотики змінено на лікування та підтримку, а не на покарання

 

 

 

2) Які конкретні кроки/дії потрібно зробити, щоб втілити СН1 в життя?

 

2.1 Провести дослідження для збору доказової бази для аргументування внесення запропонованих змін

 

2.2 Провести аналіз судових рішень для аргументування внесення запропонованих змін

 

2.3 Провести дослідження, щодо ціни криміналізації в України з урахуванням національних реалій

 

2.4 Провести інформування суспільства та влади щодо позитивного досвіду інших країн, таких як кімнати безпечного вживання

 

2.5 Розвинути мережу партнерства з організаціями та об’єднаннями, які мають схожі погляди та можуть посилити вплив ВОЛНИ на владу

 

2.6 Провести навчання та надавати підтримку «вуличним юристам», завдяки цьому сформовано систему безпеки для спільноти

 

 

 

  • СН2 Розвиток профілактичних, лікувальних та реабілітаційних програм

 

1) Наша мрія/бачення через 5 років

 

1.1 Прийнято працюючі стандарти профілактики, лікування та реабілітації (права людини, включаючи НПВ, якість препаратів та послуг, що відповідають нашим потребам)

 

1.2 ВОЛНА здійснює постійний контроль цих програм

 

 

 

2) Які конкретні дії/кроки потрібно здійснити задля втілення СН2?

 

2.1 Подати пропозиції/вимоги для прийняття державних стандартів та програм в профільні міністерства і відомства

 

2.2  Організувати процедуру прийняття державних стандартів та програм, брати участь у обговореннях і прийнятті рішень

 

2.3 Домогтися прийняття програм профілактики, лікування та реабілітації, адвокація створення органу моніторингу цих програм силами спільноти

 

2.4  Адвокатувати відкриття нових сайтів ЗПТ, працювати над моніторингом і поліпшенням якості препаратів. Проводити постійний моніторинг РЦ та навчання персоналу РЦ

 

2.5  Адвокатувати програми профілактики, лікування та реабілітації, як гарантованої послуги з боку держави

 

 

 

  • СН3 Розвиток та посилення організаційної спроможності (в т.ч. розширення джерел фінансування та збільшення членств/осередків)

 

1) Наша мрія/бачення через 5 років

 

1.1 Залучено кошти для підтримки і реалізації стратегічних напрямків спільноти

 

1.2 Залучено 10 нових партнерів та донорів

 

1.3 Всі 25 регіонів мають підтримку ІГ і 5 регіонів – ресурсні центри спільноти

 

 

 

2) Які конкретні кроки/дії потрібно здійснити, щоб втілити СН3 в життя?

 

2.1 Навчати організаційному розвитку і менеджменту лідерів спільнот у регіонах

 

2.2 Юридично зареєструвати ресурсні центри

 

2.3 Написати та отримати підтримку 5 проектів, на національному рівні, які спільно підтримані 10 донорами

 

2.4 Змінити піар стратегію та посилити бренд ВОЛНА, збільшити пізнаваність - світову та національну

 

 

 

 

 

  • СН4 Розробка та впровадження передових методів мобілізації спільноти ЛЖН/ЛВН

 

1) Яка наша мрія/бачення через 5 років

 

1.1 Спільнота ЛЖН/ЛВН видима на регіональному, національному та міжнародному рівні

 

1.2. Спільнота впливає на рішення на всіх рівнях влади

 

2) Які конкретні дії/кроки потрібно здійснити, щоб втілити СН4 в життя?

 

2.1 Проводити постійний моніторинг і оцінку кількості та якості послуг, котрі надаються людям, які вживають наркотики силами спільноти

 

2.2 Зміцнення спільноти за допомогою розширення проектної діяльності ВОЛНА, надати ширшу можливість для працевлаштування активістів. Отримати більше проектів – залучити більше коштів – привернути більше позитивної уваги до спільноти.

 

2.3 Забезпечити зрозумілість цілей і завдань ВОЛНА для людей, які вживають наркотики. Налагодити тісну комунікацію та взаєморозуміння зі спільнотою заради її всебічної підтримки. Залучити більше ресурсів на мобілізацію та підтримку

 

 

 

  • СН5 Усунення правових бар’єрів доступу до медичних, соціальних, правових та інших послуг для людей, які вживають наркотики

 

1) Яка наша мрія/бачення через 5 років

 

1. Значне зменшення/повне припинення появи нових кейсів порушення прав людей, які вживають наркотики у доступі до медичних, соціальних, правових та інших послуг

 

2) Які конкретні дії/кроки потрібно здійснити, щоб втілити СН4 в життя?

 

2.1 Сформувати пул дружніх адвокатів

 

2.2 Сформувати партнерську правозахисну мережу

 

2.3 Постійно фіксувати, аналізувати і працювати з кейсами порушень прав людей, які вживають наркотики

 

2.4 Створити базу кращих практик захисту прав ЛЖН/ЛВН

 

2.5 Налагодити спільну роботу з профільними міністерствами

 

 

 

Ризики та шляхи подолання

 

  • Низька вмотивованість частини регіональних представників та недостатність знань у працівників організації

 

1) Провести навчання плануванню і написанню проектних заявок

 

2) Провести навчання бюджетній адвокації, висвітлити тематику формування бюджету, механізмів впливу, роботи з владою

 

3) Провести навчання менеджменту організацій, висвітлити тематику створення МіО, управлінських навичок регіональних представників

 

  • Вигорання активістів та працівників організації

 

1) Залучати ресурси для роботи з психологами, проведення навчання, заходів для зменшення ризиків\рівня вигорання

 

2) Організувати та брати участь в створенні шелтерів для активістів/ок спільноти

 

3) Організувати проведення спільного дозвілля

 

 

 

  • Неприйняття владою, стигма

 

1) Організувати неформальні обговорення з владою, сформувати пул дружніх представників влади

 

2) Навчати активістів «презентувати себе» і подолання самостигматизації, формувати «позитивний імідж» активістів ВОЛНА

 

3) Використовувати особисті історії для комунікацій із суспільством, журналістами та поліцією. Навчати журналістів та активістів спільноти більш ефективним способам донесення інформації

 

 

 

  • Недостатній рівень комунікації всередині ВОЛНА

 

1) Покращити інформування про нові події, процеси у внутрішніх розсилках ВОЛНА

 

2) Залучати регіональних представників до процесу написання заявок

 

3) Створити канал інформування регіональних представників про проекти і конкурси для регіонів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Операційний план діяльності БО БФ ВОЛНА

 

Для впровадження стратегії 2021-2025 років

 

 

 

Операційні напрями діяльності БО БФ ВОЛНА:

 

 

 

ОН1. Розвиток організаційного потенціалу

 

ОН2. Гуманізація наркополітики України і моніторинг її впровадження в 2021-2030 рр силами спільноти

 

ОН3. Розвиток послуг та забезпечення доступу до них на Національному та регіональному рівнях, а також у місцях несвободи

 

ОН4. Посилення пізнаваності ВОЛНА (PR)

 

ОН5. Усунення правових бар’єрів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назва операційного напряму

Стартова

подія

І півріччя

2021

ІІ півріччя

2021

2022 рік

2023 рік

2024 рік

2025 рік

1. Розвиток організаційного

потенціалу

 

Розробка

проекту і

бюджету всіх потреб напряму

1. Розробити проект бюджету. 

2. Збір і аналіз потреб.

3. Створити та організувати навчальну програму.

4. Провести 4 тренінги з метою навчання РП

1. Створити фандрейзингову групу.

2. Створити графік акцій за потреби регіонів.  4. Збільшити кількість активних членів ВОЛНи до 300 активних членів

1. Створити пул партнерів регіонів, зустрічі, меморанд.

2. Створити пул експертів за тематиками по регіонам.

3. Залучити 100 нових активних членів (усього 400)

1. Відкрити РП у всіх регіонах.

2.  Провести 8 тренінгів  з метою навчання РП. 

3. Участь всіх РП в розробці та реалізації PR стратегії.

4.  Залучити 200 нових активних членів (усього 600)

1. Провести 8 тренінгів  з метою навчання РП. 

2.  Залучити 200 нових активних членів (усього 800)

1. Лідери в кордрадах всіх регіонів.  

2. Провести 8 тренінгів  з метою навчання РП. 

3. Залучити 200 нових активних членів (усього 1000)

4. Зробити регіональний осередок ключовим гравцем регіону з тематики захисту прав людей, які вживають наркотики.

5. Проводити регулярні зустрічі з представниками вищої гілки влади.

2. Гуманізація наркополітики України і моніторинг її впровадження в 2021-2030 рр силами спільноти

Адвокація прийняття Державної Стратегії наркополітики.

1. Дослідження наслідків криміналізації силами спільноти – ціна криміналізації.

2. Продовжити роботи в підгрупах, щодо Стратегії 2021-2030 рр.

3. Адвокація послуг для ЛЖН/ЛВН в місцях несвободи.

4. Відновити роботу групи при НацРаді.

 

1. Підготовка аналітичної довідки щодо криміналізації для МВС.

2. Розробити систему МІО  виконання Стратегії силами спільноти.

3.  Дані МІО зі всіх регіонів і нанаціональному рівні збираються і презентуються щороку владі для сприяння реалізації Стратегії.

4. Резолюції форумів ЛЖН/ЛВН надіслані до МВД та партнерських організацій.

5. Проведено зустріч з Аваковим з метою адвокації прав людей, які вживають наркотики.

6. Залучення міжнародних експертів (та конкретно Мішеля Казачкіна) до презентації необхідності декриміналізації для влади.

7.Розповсюдження в регіонах ідей гуманізації наркополітики, прав людини і тп. 8. Кожного року по 3 акції прямої дії з фокусом на МВД і МОЗ для зміни наркополітики.

 

1. Адвокація послуг для ЛЖН/ЛВН в місцях несвободи.

2.  Дані МІО зі всіх регіонів і нанаціональному рівні збираються і презентуються щороку владі для сприяння реалізації Стратегії. 3. Розповсюдження в регіонах ідей гуманізації наркополітики, прав людини і тп. 4. Кожного року по 3 акції прямої дії з фокусом на МВД і МОЗ для зміни наркополітики.

5.  Резолюції форумів ЛЖН/ЛВН надіслані до МВД та партнерських організацій.

 

1. Адвокація послуг для ЛЖН/ЛВН в місцях несвободи.

2.  Дані МІО зі всіх регіонів і нанаціональному рівні збираються і презентуються щороку владі для сприяння реалізації Стратегії. 3. Розповсюдження в регіонах ідей гуманізації наркополітики, прав людини і тп. 4. Кожного року по 3 акції прямої дії з фокусом на МВД і МОЗ для зміни наркополітики.

5.  Резолюції форумів ЛЖН/ЛВН надіслані до МВД та партнерських організацій.

6. Створення пулу дружніх депутатів.

 

1. Адвокація послуг для ЛЖН/ЛВН в місцях несвободи.

2. Працює дієва система альтернативи покаранню. 

3. Прийнято зміни до наказу 188.

4.  Дані МІО зі всіх регіонів і нанаціональному рівні збираються і презентуються щороку владі для сприяння реалізації Стратегії.

5.

Розповсюдження в регіонах ідей гуманізації наркополітики, прав людини і тп. 6. Кожного року по 3 акції прямої дії з фокусом на МВД і МОЗ для зміни наркополітики.

7.  Резолюції форумів ЛЖН/ЛВН надіслані до МВД та партнерських організацій.

 

1. Адвокація послуг для ЛЖН/ЛВН в місцях несвободи.

2. Успішна адвокація прав ЛЖН/ЛВН, забезпечено безперервність ПТАО, ЛЖН/ЛВН мають право на посвідчення водія – зміни до 200 наказу, виключено 9 пункт.

3. Забезпечено рівний доступу до послуг.

4. Дані зі спільноти враховані в реалізації нац стратегій.

5. Про успіх української спільноти та про декріміналізацію в Україні говорять на міжнародному рівні.

6. Розповсюдження в регіонах ідей гуманізації наркополітики, прав людини і тп. 7. Кожного року по 3 акції прямої дії з фокусом на МВД і МОЗ для зміни наркополітики.

8. Резолюції форумів ЛЖН/ЛВН доведені до МВД та партнерських організацій.

9. Створення пулу дружніх депутатів.

 

3.  Розвиток послуг та забезпечення доступу до них на Національному та регіональному рівнях, а також у місцях несвободи

 

Сбір та аналіз специфічних та різноманітних потреб в послугах

Створити інформаційний ресурс з картуванням існуючих послуг

Обмін досвідом на міжнародному

рівні.

Контроль якості послуг зі сторони спільноти і держави.

Відкриття Дроп ін Центру.

Адвокація розширення лінійки ПТАО

Впровадження ПТАО у всіх місцях позбавлення волі

4. Посилення впізнаваності Волни (PR)

Розробка піар стратегії

1. Збільшення залучення ЗМІ на акції.

2. Донесення насих месиджей за допомогою творчості ЛЖН/ЛВН 3.Доопрацювання сайту організації

1. Навчання ЗМІ коректному висвітленню тематики

2. Залучення зірок до участі в подіях ВОЛНи

3. Створення і публікація річного звіту.

1. Проект на фінансування якісного контенту. 2. Створення ютуб каналу та мобільного додатку

Створення брендбуку та популярізація бренду ВОЛНи

Створення архіву та історичних хронік ВОЛНи

 

5. Усунення правових бар’єрів

 

Створено базу правопорушень

1. Аналіз судових рішень по 309 ст.

2. Впроваджено систему фіксацій правопорушень стосовно ЛЖН/ЛВН

3. База даних окремо по ЛЖН/ЛВН.

4. Спільнота супроводжує судові справи на всіх етапах

Налагодити співпрацю з МВД та МОЗ

Судові прецеденти щодо порушення прав ЛЖН/ЛВН

Правові позиції Верховного Суду на захист прав ЛЖН/ЛВН

Участь у реформуванні поліції для зменшення стигми та дискримінації ЛЖН/ЛВН з боку поліцейських

 

 

 

 

Загальні орієнтири виконання стратегії:

 

 

 

ОН1. Розвиток організаційного потенціалу.

 

 

 

Критерій успіху: 1000 членів організації прийшли на акцію SDP в Києві

 

 

 

Необхідні ресурси: фінанси, PR, підтримка перевірених партнерів, сильні підготовлені та відповідальні лідери, технічне забезпечення ІГ, соціальне навчання, психологічна підтримка клієнтів програм профілактики та лікування

 

 

 

Координаторка: Вєлта Пархоменко

 

 

 

ОН2. Гуманізація наркополітики України і моніторинг її впровадження в 2021-2030 рр силами спільноти.

 

 

 

Критерій успіху: гуманна наркополітика, зміна наказу МОЗ № 188 в сторону збільшення розмірів, ст. 309 вилучена повністю або з неї вилучені 1 та 2 частина.

 

 

 

Необхідні ресурси: фінанси напряму 16м по проекту ГФ 2021, додаткове залучення фінансів, партнери, які розділяють позиції по декриміналізації, експертиза ВОЛНи, щодо законодавства або при створенні законопроектів чи НПА

 

 

 

Координатори: Антон Басенко

 

Для виконання операційного напряму залучити виконавчого директора БО «100 % життя» для налагодження співпраці з Міністром Внутрішніх Справ. Задіяти для покращення впливу на владу Міністра Охорони Здоров’я, представників донорських організацій UNODC, представників НЦЗУ та ЦГЗ, члена або членку нацради від ЛЖН/ЛВН.

 

 

 

 

 

ОН3. Розвиток послуг та забезпечення доступу до них на Національному та регіональному рівнях, а також у місцях несвободи

 

 

 

Критерій успіху: доступність послуг з урахуванням різноманіття потреб ЛЖН/ЛВН. Прийняті стандарти лікування та реабілітації.

 

 

 

Необхідні ресурси: технічна база (автомобілі, приміщення, техніка), фінансування послуг, мотивовані професіонали які надають якісні послуги, підтримка НЦЗУ та ЦГЗ, щодо тарифікації і необхідному об’єму пакетів для ЛЖН/ЛВН.

 

 

 

Координатор: Ігор Козак

 

 

 

ОН4. Посилення пізнаваності ВОЛНА (PR)

 

 

 

Критерій успіху: збільшено пізнаваність організації в суспільстві, розробка БРЕНД-БУК та адміністрування соціальних мереж і сайту БО БФ ВОЛНА

 

 

 

Необхідні ресурси: фінанси, команда, технічні ресурси (сервери, інформаційні розсилки, соціальні мережі, сайт та людські ресурси - PR-менеджер і адміністратор)

 

 

 

Координатор/ка: професійний, комунікабельний, креативний штатний працівник БО БФ ВОЛНА

 

 

 

Варіанти слоганів для інформаційних кампаній:

 

  • ВОЛНА. Ми творимо. Ми можемо бути ласкавим прибоєм або 9 валом!
  • Ми підтримуємо один одного. ВОЛНА змінює літню кепку на зимню шапку.
  • ЛЖН/ЛВН на вістрі голки ВОЛНИ
  • Енергія, ідея, робота, єдність, підтримка, декрим, сміливість, боротьба, захист прав, завзятість
  • Спільність, любов до ближнього, завзятість, активізм
  • Ми розіб’ємо своєю людською ВОЛНОЮ скали стигми
  • СВОБОДА, ПРАВДА / СТИГМА, ЗЛОБА, НЕПРИЙНЯТТЯ

 

Візуалізація:

 

  • ВОЛНА – посередині малюнку єдина маса людей, яка рухається в одному напрямку, лавиною змітає перешкоди на своєму шляху. З великим щитом перед БО БФ ВОЛНА, навколо намальованих людей - феєрверки.

 

 

 

ОН5. Усунення правових бар’єрів.

 

 

 

Критерій успіху: рівні права, зменшення кількості порушення прав людей, які вживають наркотики

 

 

 

Необхідні ресурси: залучені фінанси для ведення спільнотою судових прецедентів, пул адвокатів яких самостійно обирає спільнота, база партнерів щодо практичного впровадження правозахисту ЛЖН/ЛВН

 

 

 

Координаторка: Ірина Максимова

 

 

 

Індикатори успішного виконання Стратегії 2021-2025 рр.

 

 

 

  • В 25 регіонах України створено ІГ, які працюють для підтримки асоційованих членів, яких до 2025 року 1000 людей.
  • 5 регіональних ресурсних центрів, які створюють свої стратегії, та підтримують адвокаційну роботу ініціативних груп ЛЖН/ЛВН у своїх регіонах
  • Розбудовано та імплементовано на державному рівні власну систему фіксації та реагування на правопорушення проти ЛЖН/ЛВН
  • Внесені зміни, щодо Кримінального Кодексу України
  • Розширено партнерство на національному та регіональному рівнях, щодо прихильності у роботі над декриміналізацією
  • Спільнота ЛЖН/ЛВН є активним та повноцінним учасником усіх моніторингових процесів (об’єм та повнота послуг, якість послуг, права та свободи, інше)
  • Бюджет Об'єднання до 2025 року на виконання стратегічних завдань 2021-2025 рр. 3 млн. доларів США
  • Розпочато надання послуг з якісної реабілітації ЛЖН/ЛВН на базі спільноти

 

 

 

Залишились питання?

Залиште свої контактні данні, і ми зв'яжемося з Вами якнайшвидше, щоб відповісти на ваші питання та допогти Вам

2019, "ВОЛНА", Всі права захищені